අලුත්ම විද්‍යා ප්‍රබන්ධය

SCIENCE FICTION : ටර්මිනල් කෝඩ් - අපේ අලුත්ම විද්‍යා ප්‍රබන්ධය

CHAPTER 00000 අළුයම 2.35, ගුවන් තොටුපොල ධාවන පථයේ ඊසානදිග අන්තය, ශ්‍රී ලංකා ගුවන් හමුදා අධි ආරක්ෂිත කලාපය, කටුණායක. තද කළු පැහැති සටන් ඇඳුමකින් සැරසුනු ඔහු සීරුවෙන් පය තැබුවා. ඊලාම් යුධ සමයේ ගුවන් හමුදා යානා නඩත්තු සිදුකල හැඟර් ගොඩනැගිල්ලක් වූ මෙය, යුද්ධයෙන් පසු අතහැර දමා තිබුණා. පිටතට සුවිසල් ගබඩාවක් මෙන් පෙනෙන මෙය තුල දකුණු ආසියාවේ අතිවිශාලතම පරිගණක මධ්‍යස්ථානයක් ක්‍රියාත්මක වන බව දන්නා ශ්‍රී ලාංකිකයින් ගණන අතැඟිලි ගණනටත් වඩා අඩුයි. කටුණායක ධාවන පථය අසල ඇති අතහැර දැමූ විශාල ගුවන්යානා නඩත්තු හැඟරය, බ්‍රිතාන්‍යයේ ඉලෙක්ට්‍රොණික හා සංඥා බුද්ධි අංශය වන GCHQ හා එහි ඇමරිකානු ප්‍රතිරූපය වන NSA ඒජන්සිය මගින් ඒකාබද්ධව පවත්වාගෙන, යන ලොවම ආවරණය වන චන්ද්‍රිකා හා ෆයිබර් ඔප්ටික් අධිවේගී දත්ත සම්ප්‍රේෂණ ජාලයේ එක් පර්යන්තයක් බවට පත්වුනේ 2010 වසරේදීයි. ශ්‍රී ලංකා ගුවන්හමුදා අධි ආරක්ෂිත කළාපයක් ලෙස උස් වැටවල් වලින් හා කැමරාවලින් ආරක්ෂාවූ මෙය තුල විශාල පරිගණක සර්වර් පද්ධතියක් හා චන්ද්‍රිකා සමග තත්පරයකට ටෙරාබයිටයක තරම් වේගයෙන් දත්ත හුවමාරු කරන ඩිජිටල් VSAT පද්ධතියක් තිබුණා. පාකිස්ථානය වැනි ද...

FORMULA 1 FINAL RACE 2025 - කිරුළ තීරණය කරන අබුඩාබි මහා සටන: නොරිස්, වර්ස්ටැපන් සහ පියස්ට්‍රිගේ තුන්කොන් සටනින් ජය ලබන්නේ කවුද?



තීරණාත්මක තරගයේදී ඉදිරියෙන්ම සිටින්නේ මැක්ලරන් ද රෙඩ් බුල් ද?

මෙම තීරණාත්මක සටන සඳහා මැක්ලරන් හෝ රෙඩ් බුල් යන කණ්ඩායම් දෙකෙන් ජයග්‍රාහී රථය හිමි වන්නේ කාටද?

මැක්ලරන් කණ්ඩායමේ පියැස්ට්‍රි හා නොරිස් අවසානයේදී කණ්ඩායම් නියෝග (Team Orders) ක්‍රියාත්මක කරාවිද? එසේත් නැතිනම් තම ආත්මාර්ථය වෙනුවෙන් නියෝග නොතකා රිසි පරිදි තරඟයේ යෙදෙයිද?

අවසාන වශයෙන්, මෙම තීරණාත්මක සටනේ පීඩනය වඩාත් හොඳින් දරාගෙන ජය ලබන්නේ කවුරුන්ද?


අබුඩාබියේදී වේගවත්ම රථය හිමි වන්නේ කාටද?

අතිශය තියුණු, ත්‍රි-පාර්ශ්වික සටනක් අපේක්ෂා කරන රසිකයන්ට මේ සති අන්තයේ අබුඩාබි සටන ඉතාමත් තීව්‍ර සටනක් වනු ඇතැයි සිතන්නට පුලුවන්

ඒ මේ තරඟය පැවැත්වෙන අබුඩාබි ධාවන පථයේදී මැක්ලරන් හෝ රෙඩ් බුල් යන කණ්ඩායම් දෙකෙන් එකක් හෝ වේගවත් බවින් පසු බානු ඇතැයි සිතීමට කිසිදු හේතුවක් නොමැති බැවිනි.

අබු ඩාබි තරඟය තිබෙන යෑස් මැරීනා ෆෝමියුලා තරඟ සඳහාම විශේෂයෙන් නිර්මාණය කර තිබෙනවා.


The Yas Marina Circuit හෙවත් අබු ඩාබියේ යෑස් දිවයිනේ විශේෂයෙන්ම තනා ඇති යැස් මැරීනා ධාවන පථය, ෆෝමියුලා වන් අවසාන මහා තරඟය පවත්වන්නේ 12 වෙනි වතාවටයි.  යාස් මරීනා ධාවන පථය නිර්මාණය වී ඇති ආකාරය අනුව මැක්ලරන් හා රෙඩ්බුල් කණ්ඩායම් දෙකේම නොරිස්, පියැස්ට්‍රි හා මැක්ස් යන තිදෙනාටම ශක්තීන් ඉස්මතු වන ආකාරයේ ඉස්සර කල හැකි අධිවේගී තීරු මෙන්ම තීව්‍ර වංගු වලින්ද වන අතර, එය ශූරතා අභියෝගකරුවන් තිදෙනාටම ජයග්‍රහණය වෙනුවෙන් සටන් කිරීමට හොඳ අවස්ථාවක් සලසා දෙනවා.


පීඩනය වඩාත් හොඳින් දරා ගන්නේ කවුද?

ඉහත කාරණා සියල්ලටම වඩා, සමහර විට මේ වසරේ රියදුරන්ගේ ශූරතාව අවසානයේ තීරණය වනු ඇත්තේ ඉහළම ක්‍රීඩා මට්ටමේදී (elite sport) සාර්ථකත්වය සහ අසාර්ථකත්වය අතර වෙනස බොහෝ විට ඔප්පු කරන, මැනිය නොහැකි (unquantifiable) සාධකය - එනම්, පීඩනය (Pressure) මඟින් විය හැකිය.

තම වෘත්තීය ජීවිතය තුළ අවසන් තරග දෙකකදී ශූරතා තීරණ ජයග්‍රහණය කළ සිව් වතාවක් ලෝක ශූරයකු වන සෙබස්තියන් වෙටෙල් (Sebastian Vettel), මෑත සම්මුඛ සාකච්ඡාවකදී සඳහන් කළේ: "ඔබට පීඩනයක් නොදැනෙන බව සිතීම කළ නොහැක්කකි" යනුවෙනි.


පීඩනය රියදුරන්ට පමණක් නොවේ

ෆෝමියුලා 1 (F1) තරග බිමේ පීඩනයට ලක්ව සිටින්නේ ධාවන පථයේ සිටින රියදුරන් පමණක් නොවේ. කණ්ඩායම්ද තම කාර්යභාරය ඉටු කළ යුතුව ඇත.

තම තමන්ගේ කණ්ඩායම් සඳහා මෙය නිවැරදි වේලාවේදී නිවැරදි තීරණ ගැනීම, රියදුරන් වෙනුවෙන් මෝටර් රථයේ සැකසුම උපරිම කිරීම, විශ්වාසනීයත්වය (reliability) තහවුරු කිරීම සහ පිට් ස්ටොප් (pit stops) වැනි තීරණාත්මක ධාවන පථ ක්‍රියාකාරකම්වලදී කිසිදු වරදක් නොකිරීම සම්බන්ධ කාරණයකි.



Comments