පාහියංගල වසර 48000ක් පැරණි බව තහවුරු වෙයි

Photo Credit : www.ada.lk

බුලත්සිංහල පාහියංගල ලෙනේ පැරණිතම පස්තට්ටුවේ කාලනිර්ණයන් මේ වන විට පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව වෙත ලැබී ඇති අතර, ඒ අනුව එය අදින් වසර 48000-43000 අතර කාලයට අයත් බව නිර්ණය කර තිබේන බව අද පුවත්පත වාර්තා කරයි.

2012 වසරේ සිදුකළ කැණීම් වලින් පසුව මෙම පස් තට්ටුවේ කාබන් නියැඳි, කාලනිර්ණය සඳහා ඇමරිකාවේ බීටා ඇනලිසිස් ආයතනයට ලබා දී තිබේ.

අවුරුදු හතලිස්‌ දහසකට එපිටදී දඩකෙළි කළ බලංගොඩ මුත්තා

කෙසේ වුවද මෙම නව කාලනිර්ණයන්ට අනුව ලංකාවේ නවීන මානවයාගේ ජනාවාසකරණය අදින් වසර 50,000කට ආසන්න කාලයක් දක්වා ඈතට විහිදෙනබව පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව සඳහන් කරයි.

දකුණු ආසියාවේ මානව සංක්‍රමණ හා ජනාවාසකරණය පිළිබඳ අතිශය වැදගත් තොරතුරු එළි දකින බුලත්සිංහල පාහියංගල ලෙනේ පැරණිතම පස් තට්ටුවෙහි කාලනිර්ණයන් මේ වන විට පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව වෙත ලැබි ඇත.

පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව විසින් 2012 වසරේ සිදුකළ මෙම කැණිමේ පැරණිතම පස් තට්ටුවේ කාබන් නියැදි කාලනිර්ණය සඳහා ඇමරිකාවේ බීටා ආයතනයට ලබා දෙන ලදී. බීටා ඇනලිසිස් ආයතනයේ නව කාලනිර්ණයන්ට අනුව පාහියංගල ලෙනෙහි පැරණිතම පස් තට්ටුව අදින් වසර 48,000ත්-43,000ත් අතර කාලයට අයත්ය.

හෙළ කෘෂි ශිෂ්ටාචාරය ඇරඹීමට වසර දහස්ගණනකට පෙර හෝර්ටන් තැන්නේ වී වගාකල අපේ බලංගොඩ මී මුත්තෝ...

මීට පෙර සිදු කළ කැණිම් වලදී ලැබි තිබු මානව සාධක කාලනිර්ණයන් අදින් වසර 37,000 තෙක් ඈතට දිවෙයි. නව කාලනිර්ණයන්ට අනුව පැහැදිලි වන්නේ ශ්‍රී ලංකාව තුල නවින මානවයාගේ ජනාවාසකරණය අදින් වසර 50,000කට ආසන්න කාලයක් තෙක් ඈතට විහිදෙන බවයි.

මෙම ස්ථානයේ 2012 වසරේ සිදුකළ කැණිමෙන් සම්පුර්ණ මානවයකුගේ ඇටසැකිල්ල අනාවරණය විය.බ්‍රිතාන්‍ය‍යේ කේම්බ්‍රිජ් විශ්ව විද්‍යාලය විසින් මෙම ඇටසැකිල්ලේ කාලනිර්ණයන් සිදුකළ අතර ඔවුන් පවසන පරිදි එය අදින් වසර 10,000-12,000ත් අතර කාලයට අයත් වේ.

මිට අමතරව මධ්‍ය ශිලා යුගයට අයත් ශිලා මෙවලම්,අස්ථි මෙවලම්,සත්ව අවශේෂ වැනි පැරණිතම පුරාවිද්‍යාත්මක සාධකද මෙම ස්ථිරවලින් සොයා ගැනිමට හැකිව ඇත.

පහියංගල ලෙනෙහි කැණිම් සඳහා සහාභාගි වු දේශිය විද්වතුන් මෙන්ම බ්‍රිතාන්‍යයේ ඔක්සෆර්ඩ් සහ කේම්බ්‍රිජ් විශ්වවිද්‍යාලවල විද්වතුන්ගේ අදහස වන්නේ පාහියංගල ලෙන ශ්‍රී ලංකාව තුල නුතන මානවයාගේ ජනාවාසකරණය අවබෝධ කර ගැනීමට ඇති භුගත ලේඛනාගාරයක් බවයි.
Sources :

http://buddhistnews.lk/?p=2397
http://www.wijeya.lk/archives/3304

Comments