අලුත්ම විද්‍යා ප්‍රබන්ධය

SCIENCE FICTION : ටර්මිනල් කෝඩ් - අපේ අලුත්ම විද්‍යා ප්‍රබන්ධය

CHAPTER 00000 අළුයම 2.35, ගුවන් තොටුපොල ධාවන පථයේ ඊසානදිග අන්තය, ශ්‍රී ලංකා ගුවන් හමුදා අධි ආරක්ෂිත කලාපය, කටුණායක. තද කළු පැහැති සටන් ඇඳුමකින් සැරසුනු ඔහු සීරුවෙන් පය තැබුවා. ඊලාම් යුධ සමයේ ගුවන් හමුදා යානා නඩත්තු සිදුකල හැඟර් ගොඩනැගිල්ලක් වූ මෙය, යුද්ධයෙන් පසු අතහැර දමා තිබුණා. පිටතට සුවිසල් ගබඩාවක් මෙන් පෙනෙන මෙය තුල දකුණු ආසියාවේ අතිවිශාලතම පරිගණක මධ්‍යස්ථානයක් ක්‍රියාත්මක වන බව දන්නා ශ්‍රී ලාංකිකයින් ගණන අතැඟිලි ගණනටත් වඩා අඩුයි. කටුණායක ධාවන පථය අසල ඇති අතහැර දැමූ විශාල ගුවන්යානා නඩත්තු හැඟරය, බ්‍රිතාන්‍යයේ ඉලෙක්ට්‍රොණික හා සංඥා බුද්ධි අංශය වන GCHQ හා එහි ඇමරිකානු ප්‍රතිරූපය වන NSA ඒජන්සිය මගින් ඒකාබද්ධව පවත්වාගෙන, යන ලොවම ආවරණය වන චන්ද්‍රිකා හා ෆයිබර් ඔප්ටික් අධිවේගී දත්ත සම්ප්‍රේෂණ ජාලයේ එක් පර්යන්තයක් බවට පත්වුනේ 2010 වසරේදීයි. ශ්‍රී ලංකා ගුවන්හමුදා අධි ආරක්ෂිත කළාපයක් ලෙස උස් වැටවල් වලින් හා කැමරාවලින් ආරක්ෂාවූ මෙය තුල විශාල පරිගණක සර්වර් පද්ධතියක් හා චන්ද්‍රිකා සමග තත්පරයකට ටෙරාබයිටයක තරම් වේගයෙන් දත්ත හුවමාරු කරන ඩිජිටල් VSAT පද්ධතියක් තිබුණා. පාකිස්ථානය වැනි ද...

ඉදිරිපස රෝදය අක්‍රියවීමෙන් පසු බංකුවක් මතට යානය ගොඩබස්වන අමෙරිකානු ගුවන් නියමුවා






















යානය : AV 8B හැරියර් II වර්ගයේ කෙලින් අතට ගොඩබැස්සවිය හැකි ප්‍රහාරක යානයකි
නියමුවා : කපිතාන් විලියම් මැහෝනි, අමෙරිකානු මැරීන් හමුදාව
ස්ථානය : USS Bataan ගුවන්යානා ගෙනයන නෞකාව

අමෙරිකානු එක්සත් ජනපද මැරීන් හමුදාවේ 6වැනි නාවික බළඇණියේ (United States Marine Core, 6th Fleet) ප්‍රහාරක ජෙට් නියමුවෙකු වූ කපිතාන් විලියම් මැහෝනිට පසුගියදා විශාල අකරතැබ්බයකට මුහුණ දෙන්නට වුනා. USS බටාන් ගුවන්යානා ගෙනයන ඇම්ෆීබියස් වර්ගයේ ඇසෝල්ට් ෂිප් නෞකාවකින් සිය හැරියර් ජෙට් ප්‍රහාරක යානයෙන් ගුවන්ගතවූ ඔහුට මිනිත්තු කිහිපයකදී යානයේ විශාල වරදක් ඇතිබව අවබෝධ වුනා. යානයෙන් නිකුත්වුනු අණතුරු ඇඟවීමේ සංඥාවලට අනුව එහි ඉදිරිපස රෝද පද්ධතිය  යානය තුල සිරවී ඇති බවත්, එය යානය ගොඩ බැස්සවීම සඳහා පහත්කල නොහැකි තත්වයක ඇති බවත් දැනගත්තා. වහාම ක්‍රියාත්මකවූ කපිතාන් මැහෝනි, යානය නැවතත් නෞකාව වෙත ගෙනවිත් තම ආපදාව දැනුම්දුන්නා.

නෞකාවේ සිටි තාක්ශණික නිළධාරීන් යානාව විනාශ නොවන ලෙස ආරක්ශාකාරීව ගොඩ බස්වාගැනීමට උපක්‍රමයක් යෙදුවා. එනම් මෙවැනි ජෙට් යානාවල ඉදිපස රෝදයේ අලුත්වැඩියා කිරීම් සිදුකරනවිට යානයේ ඉදිරිපස රැඳවීම සඳහා ආධාරකයක් ලෙස භාවිතා කරන බංකුවක් මතට යානයේ ඉදිරිපස රැඳවෙන ආකාරයට ගොඩබැස්වීමයි.

මුහුද මැදදී, වේගවත් සුලං පහරල් නිසා යානය පැද්දීම් හා රළ පහර නිසා නෞකාව පැද්දීම වැනි අණතුරුදායක තත්වයන් තිබුණත්, දක්ශ නියමුවෙකු වූ මැහෝනි යානය ආරක්ශාකාරී ලෙස යානයේ ඉදිරිපස බංකුව මතට වන ලෙස යානය ගොඩබස්වා ගැනීමට සමත්වුනා.

Comments