අලුත්ම විද්‍යා ප්‍රබන්ධය

SCIENCE FICTION : ටර්මිනල් කෝඩ් - අපේ අලුත්ම විද්‍යා ප්‍රබන්ධය

CHAPTER 00000 අළුයම 2.35, ගුවන් තොටුපොල ධාවන පථයේ ඊසානදිග අන්තය, ශ්‍රී ලංකා ගුවන් හමුදා අධි ආරක්ෂිත කලාපය, කටුණායක. තද කළු පැහැති සටන් ඇඳුමකින් සැරසුනු ඔහු සීරුවෙන් පය තැබුවා. ඊලාම් යුධ සමයේ ගුවන් හමුදා යානා නඩත්තු සිදුකල හැඟර් ගොඩනැගිල්ලක් වූ මෙය, යුද්ධයෙන් පසු අතහැර දමා තිබුණා. පිටතට සුවිසල් ගබඩාවක් මෙන් පෙනෙන මෙය තුල දකුණු ආසියාවේ අතිවිශාලතම පරිගණක මධ්‍යස්ථානයක් ක්‍රියාත්මක වන බව දන්නා ශ්‍රී ලාංකිකයින් ගණන අතැඟිලි ගණනටත් වඩා අඩුයි. කටුණායක ධාවන පථය අසල ඇති අතහැර දැමූ විශාල ගුවන්යානා නඩත්තු හැඟරය, බ්‍රිතාන්‍යයේ ඉලෙක්ට්‍රොණික හා සංඥා බුද්ධි අංශය වන GCHQ හා එහි ඇමරිකානු ප්‍රතිරූපය වන NSA ඒජන්සිය මගින් ඒකාබද්ධව පවත්වාගෙන, යන ලොවම ආවරණය වන චන්ද්‍රිකා හා ෆයිබර් ඔප්ටික් අධිවේගී දත්ත සම්ප්‍රේෂණ ජාලයේ එක් පර්යන්තයක් බවට පත්වුනේ 2010 වසරේදීයි. ශ්‍රී ලංකා ගුවන්හමුදා අධි ආරක්ෂිත කළාපයක් ලෙස උස් වැටවල් වලින් හා කැමරාවලින් ආරක්ෂාවූ මෙය තුල විශාල පරිගණක සර්වර් පද්ධතියක් හා චන්ද්‍රිකා සමග තත්පරයකට ටෙරාබයිටයක තරම් වේගයෙන් දත්ත හුවමාරු කරන ඩිජිටල් VSAT පද්ධතියක් තිබුණා. පාකිස්ථානය වැනි ද...

රුසියාව ලෝකයේ විශාලම අයිස් කඩන නෞකාව දියත්කරයි.



රුසියාව ලෝකයේ විශාලම අයිස් කඩන නෞකාව දියත්කර තිබෙනවා. "ආක්ටිකා" ලෙස නම්කර ඇති මෙම නෞකාව න්‍යෂ්ඨික බළයෙන් ක්‍රියාත්මක වන අතර උත්තර ධ්‍රැවය ආශ්‍රිත ප්‍රදේශවල ගමන් කරන වෙළඳ නෞකා සඳහා මුහුදු මාර්ග විවරකිරීම භාවිතා කිරීමට අදහස් කෙරෙනවා.

අඩි 568ක් දිග, මෙට්‍රික් ටොන් 33,000ක් බර මෙම යාත්‍රාවට අඩි 13ක් ඝණ අයිස් තට්ටුවක් කඩාගෙන ඉදිරියට යෑමේ ජවය තිබෙනවා. මෙම නෞකාව මෙන්ම විශාල තවත් අයිස් කඩන නෞකා දෙකක් වන "සයිබීරියා" හා "යූරල්" දැනට රුසියානු නෞකා නිශ්පාදන අංගනවල නිමෙවෙමින් පවතින අතර 2019දී හා 2020දී මෙම නෞකා දෙකද සේවයට එක්වනු ඇති.

75ක කාර්ය මණ්ඩළයකට, මාස 6ක් එකදිගට මුහුදේ රැඳෙමින් කටයුතුකල හැකි ආකාරයට පහසුකම් සමග මෙම නෞකාව නිමවී තිබෙනවා. ගෝලීය උණුසුම්වීමත් සමගම ආක්ටික් වෘත්තයෙන් උතුරු රුසියානු සයිබීරියාවේ මුහුදු වරායවල් වෙත වසරේ මාස 6ක් පමණ නෞකා ගමන්කිරීමේ හැකියාව ලැබෙමින් පවතිනවා. ගෑස්, ඛණිජතෙල්, ගල් අඟුරු හා තඹ, තුත්තනාගම් (සින්ක්), යකඩ, ඇළුමිනියම් ආදිය වටිනා ලෝහවර්ග අඩංගු යපස් බහුල උතුරු සයිබීරියාවේ මෙම සම්පත් මෙතෙක් කල් භාවිතයට ගැනීමට නොහැකිවී තිබුණේ වසරේ මාස 9-10 පමණ අධික ශීතල නිසා මුහුදු මර්ග අවහිර වීතිබීම නිසයි. එහෙත් දැන් මාස 4-5ක ලායක් අයිස් කඩන නෞකා ආධාරයෙන් සයිබීරියානු වරායවලට වෙළඳ නෞකාවලට ලඟාවීමට හැකියාව ලැබී ඇති නිස රුසියාව මෙම සම්පත් වාණිජමය ලෙස ප්‍රයෝජනයට ගැනීමට දැවැන්ත ව්‍යාපෘති ආරම්භ කොට තිබෙනවා.




__________________________________________________________________________
Creative Commons License 

VIDYA GAWESHANA - විද්‍යා ගවේෂණ by Terence Kahapola Arachchi is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Based on a work at http://vidya-gaweshana.blogspot.com/. Permissions beyond the scope of this license may be available at http://vidya-gaweshana.blogspot.com/. . 

POSTED BY : Terence Kahapola Arachchi  . AUTHOR/OWNER/ADMINISTRATOR .

CONTACT    : terence.arachchi@gmail.com . 

GOOGLE +   : About Me  . 

FACEBOOK : www.facebook.com/terence.arachchi  .   __________________________________________________________________________

Comments